Jabłko Mięta

wszystko, co nas interesuje!

Odchudzanie

Razem z indeksem glikemicznym pozbędziesz się otyłości!

Spożywasz dużo węglowodanów? Powinnaś sprawdzić jak szybko wzrasta po nich poziom cukru we krwi. To zadanie ułatwi Ci wskaźnik glikemiczny. Ten wskaźnik pozwoli wybierać produkty z jak najniższą wartością IG. Jest to bardzo cenna informacja ponieważ prawidłowy poziom glukozy we krwi pozwala cieszyć się prawidłową wagą bez jej nagłych wahań. Co ciekawe tabela przedstawiająca indeks glikemiczny zawiera tylko produkty bogate w węglowodany. Jest tak dlatego, że tylko te produkty mają wyraźny wpływ na wzrost poziomu cukru we krwi.

Jedząc produkty z wysokim indeksem glikemicznym narażasz się na wzrost wagi ciała

Produkty z wysokim IG trawią się szybko przez co błyskawicznie podnosi się cukier we krwi Organizm broni się tym , że wzrasta poziom insuliny. Hormon ten ma za zadanie neutralizować zbyt duże ilości glukozy. Nagła i duża ilość insuliny ma też negatywny wpływ na spalanie tkanki tłuszczowej. Ponadto gwałtowny spadek cukru wywołany aktywnością insuliny powoduje nowy atak głodu. Najczęściej znów sięgamy więc po produkty z wysokim indeksem glikemicznym. A to prowadzi w dalszej konsekwencji do otyłości.

Produkty z wysokim indeksem glikemicznym, których należy unikać to:

biała mąka, mleko ryżowe, ryż dmuchany ryż paraboliczny, seler gotowany, chleb z białej mąki, mąka ziemniaczana, mąka ryżowa , ziemniaki pieczone, ziemniaki zasmażane, skrobia modyfikowana

Stąd warto spożywać produkty z niskim indeksem glikemicznym. Tego typu żywność odgrywa istotną rolę w utrzymaniu prawidlowej wagi ciała . Z tych produktów glukoza uwalnia się powoli do naszego krwioobiegu. Mamy stąd więcej energii przez dłuższy czas nie mamy uczucia łaknienia co podtrzymują wydłużone procesy metaboliczne.

Produkty z niskim indeksym glikemicznym, które powinny być naszym zródłem węglowodanów to :

fasolka pnąca, kalafior, kiełki (soja, fasola mung), kiszona kapusta, koper, makaron chiński, śmietana kwaśna, czekolada gorzka, mąka sojowa, maliny, czerwona soczewica, owoce morza.

2 Comments

  1. Aleksandra

    Odżywiam się niskoglikemicznie i mogę z czystym sumieniem polecić dietę Montignaca. Nie odchudzam się, ale po prostu zdrowo odzywiam, nie chodzę głodna, nie liczę kalorii, jem tak naprawdę to, co lubię. Wprowadzenie kilku drobnych zmian jak np. wybór brązowego ryżu zamiast białego, wiele nie kosztuje, a daje gwarancję zdrowia i utrzymania wagi bez konieczności ważenia wszystkiego, co wkładamy do garnka.

    Polecam :)

  2. Rattling wonderful info can be found on web blog.Money from blog

Leave a Reply

Theme by Anders Norén